Bemutatkozom
Hitvallásom szerint a fejlődés, a siker mindig egy folyamat eredménye, melyet a megalapozott tudás és a megélt tapasztalat kettőse épít, és amely során a mindennapok céljait az értékvezérelt választások melletti elköteleződés jelöli ki. Mindehhez elengedhetetlen a nyitottság és a folyamatos tanulni vágyás.
Számomra a pedagógia volt az első szerelem, a pszichológia hozta el a kiteljesedést és a teljesítmény(fokozás) tudománya zárta szabályossá a kört. Eddigi szakmai utam során dolgoztam a pszichológia és a pedagógia, valamint a pszichológia és a gyógypedagógia határterületein, részt vettem konferenciákon előadóként és tagja voltam egy versengést vizsgáló kutatócsoportnak is. Jelenleg elsősorban tanácsadóként, trénerként, valamint oktatóként tevékenykedem. Emellett folyamatosan követem a sport- és teljesítményfokozás pszichológiájának, valamint a tudatos jelenlét (mindfulness), a tudatos evés (mindful eating) és a pedagógiai pszichológia naprakész magyar és külföldi szakirodalmát.
És hogy miért sportpsziché? Mert számomra test és lélek nem szétválasztható. Ebből következően a testet edző, fejlesztő, formáló sport sem elválasztható a pszichológiai működésünktől. Mélyen hiszek a kettő kölcsönös egymásra hatásában.
Mostanában gyakran hangzik el a tételmondat, miszerint a sportban minden − legalábbis sok minden − fejben dől el. Valóban. Van úgy, hogy aktuálisan nem a testünk beszél hozzánk, hogy menjünk ki futni a szabadba 0 fokban, a motivációnk mégis kivisz az ajtón. Az is megesik, hogy adott edzésen csak egy jól kipróbált mantra segít minden egyes lépés, emelés, húzás megtételében. És nyilvánvaló, hogy ha verseny közben nem tudunk megfelelő mértékben koncentrálni privát életünk problémái ellenére, nem tudjuk kihozni magunkból a maximumot.
Ugyanakkor − és erről talán kevesebb szó esik − a sport maga egy szerethető és hatékony tanár, és időnként bizony nélkülözhetetlen lélekedző. Mert tükröt tart aktuális önmagunknak, őszinte, nem beszél mellé, fejlődésre sarkall, célkitűzésre inspirál, megtanítja, hogy annyit vehetünk ki belőle, amennyit beletettünk, hogy következetesség nélkül nincs siker és hogy a fejlődést folyamatban mérik.
Emellett keretet ad, rendszerre szoktat, rendelkezésre áll, megtart, sikerélményt nyújt, nem kérdezi a korunkat, elkezdhetjük és újrakezdhetjük, majd újra és újra, legfeljebb visszarak minket a startvonalra, de sohasem fordul el tőlünk. Sokszor fáj, kényelmetlen, idegesítő, és van, hogy igazságtalannak érezzük, mégis, ha hajlandó vagy tenni érte, akkor kivárja és elősegíti, hogy rátalálj autentikus önmagadra. Valahogy úgy, ahogy az élet.
A pszichológiai tanácsadás során én a tudásommal és a tapasztalatommal vagyok jelen, önmagában azonban ez nem elég.
A sikerhez ketten kellünk. Én csak az egyik lehetek a kettőből, ketten csak veled együtt lehetünk!
Végzettségeim:
Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Kar
Kognitív-és fejlődéspszichológia szakirány
ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar
Alkalmazott neveléstudomány szakirány
ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar